Stikk UT! 2024

1. mai startet Stikk UT!-sommer. I Averøy er det 18 turer med variert gradering, noen gjengangere og noen nye. Nytt Stikk UT-kart er sendt ut til alle husstander.

I år er det frivillige i Kårvåg bofellesskap, Sveggen vel, Kårvåg IL, Havørn IL, Kjønnøy velforening, Lauvhaugen vel, Bådalen bygdalag, Stavnesets venner, Gamle Kvernes bygdemuseum og Grykameratene som legger til rette for at vi skal gå på stikk UT! mål i Averøy. All ære til dem!

Stikk UT!-turmål Averøy

Averøy
Bremsneshatten (ny)
Dyrsetgruvene
Follandsvatnet rundt
Gulltanna
Hatthaugen (ny)
Helleristningene på Søbstad
Honningsøya rundt og opp
Klimpan
Kvernes kulturområde
Mekknoken fra Mork
Minnesmerke Stille Rom (ny)
Myrbærhaugen
Nekstadsetra, Bådalen
Ostervatnet, Henda
Ristuva fra Bådalen
Stavneset, Bremsnes
Storhammeren på Helset (ny)
Svevestien (ny)

Tenk sporløs ferdsel. Oppdager du søppel i naturen oppfordres du herved til å ta det med hjem. Stikk UT! og plukk kan fylles opp. Senk skuldrene, nyt naturen og de opplevelsene turen kan by på.

Turglade små og store kan velge mellom  572 turer rundt om i fylket. 18 av dem er i Averøy. I tillegg er det blitt Stikk UT! flere andre stede i Norge. Hele 82 kommuner er med.

Vær oppmerksom på at mange turer ikke åpner til 1.mai på grunn av snø. Sjekk turbeskrivelsen for når turen åpner før du legger ut på tur.

Mer informasjon om Stikk UT! og oversikt over alle turmål i fylket.

Vi ønsker alle en god Stikk UT-sesong!

Vindfull ferd på svevestien - Klikk for stort bildeVindfull ferd på svevestien Roar Halten