Invitasjon til foreldregruppe ICDP

Er du en forelder som ønsker å bli en enda bedre omsorgsgiver for dine barn?

Dere inviteres til å delta i en foreldregruppe for barn mellom 0 - 6 år. Dette er et lavterskeltilbud som alle foreldre kan delta på dersom du har barn i denne aldersgruppen. Tilbudet er gratis.

Når starter det?

Oppstart blir torsdag 29. august klokken 18.00 - 19.30. Vi skal være i 3. etasje på kommunehuset Bruhagen.

Gruppen møtes 8 ganger i cirka 1,5 time og ledes av familieveileder og helsesykepleier. Begge er sertifiserte ICDP veiledere.

Hva er ICDP?

ICDP foreldreveiledningsprogram er et internasjonalt program som er basert på 8 ulike temaer for et godt samspill med barna dine.

I en travel hverdag blir det lite tid til å tenke over hvordan vi er som foreldre og hvor viktige vi er for barna våre. I foreldreveiledningsgruppene legges det til rette for å møte andre foreldre, dele erfaringer og drøfte gleder og utfordringer. Du vil ikke få en oppskrift på god barneoppdragelse, men hjelp til å finne løsninger for deg og dine barn.

Her kan du kan lese mer om ICDP og om hvordan vi jobber med dette i Averøy kommune.

Påmelding skjer til Laila eller Elise. Se kontaktinformasjon i høyre kolonne.