Ann Kristin Sørvik ble tildelt kulturprisen Bråtthesten 2023

Kulturprisen Bråtthesten er en hedersbevising og påskjønnelse. Den gis til personer, lag eller organisasjoner som uegennyttig har utført, eller lagt til rette for, tiltak innenfor kulturlivet i Averøy på en særlig positiv måte. I år var det Ann Kristin Sørvik som fikk den gjeve prisen.

Prisen ble delt ut på kommunestyremøtet i dag 19. desember og ordføreren delte ut prisen, rosende ord, begrunnelse og blomster til hedersdamen. Det er livsløpsutvalget i kommunen som kårer kandidat etter innkomne forslag, og så blir selve utdelingen gjort på årets siste kommunestyremøte.

Ann Kristin Sørvik - Klikk for stort bildeAnn Kristin Sørvik Astri Bævre Istad

Forslagsstilleren løfter frem Ann Kristin Sørvik på denne måten: Ann Kristin Sørvik har i flere år gjort seg bemerket med engasjement innenfor mange plattformer i Averøy kommune. Hun er engasjert og får ting gjort, for eksempel i arbeidet med Bårdstua på Kvernes. Hun organiserte og fikk tak i møbler med mere. Hun er engasjert i stavkirka på Kvernes for fortidsminneforeningen og aktiviteter rundt denne.

Hun gjorde også en stor innsats i forbindelse med jubileet i Kornstad kirke i 2021. Hun organiserte konserter og sydde diverse tekstiler som for eksempel alterduken.

Vi gratulerer Ann Kristin Sørvik og takker for stålende innsats og samarbeid!