Personalavdelingen
Avdelingen består pr. i dag av 3 årsverk. Lønnsfunksjonen er ivaretatt av Kristiansund kommune gjennom interkommunalt samarbeid. I tillegg lønnes 3 hovedtillitsvalgte og hovedverneombud som er frikjøpt fra arbeid i del av stilling av avdelingen. I 2023 utgjorde det totale frikjøpet for hovedtillitsvalgte og hovedverneombud 1,57 årsverk.
2023
Lønn og personalavdelingen har det overordnede ansvar for kommunens personalforvaltning, organisasjonsutvikling, rekruttering og oppsigelser, rådgivning i personalspørsmål/-saker, overordnet HMS og BHT-arbeid, lønnsforhandlinger og tariffspørsmål, nærværs- og sykefraværsarbeid, kvalitetssystem, ivaretakelse av samarbeid med hovedtillitsvalgte og hovedverneombud, samt ansvar for pensjon og personalforsikringer.
Linda Storbukt, personalsjef
Linda Storbukt
Noen av våre fokusområder/begivenheter i 2023
- Digitalisering som satsningsområde. Fokus på å ta i bruk nye moduler i Visma HRM og nye elektroniske løsninger for å forenkle arbeidshverdagen og god kvalitet på data.
- Iverksetting av arbeidsgiverstrategi
- Tiltak ift. IA/reduksjon av sykefravær
- Videreutvikling av kvalitetssystemet (Compilo)
- Kompetanseutvikling
- Informasjonsmøte om pensjon og pensjonsordningen.
Dette er vi gode på
Averøy kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver, og har fokus på å videreutvikle dyktige ledere og medarbeidere. Vi har økt fokus på sykefravær, rekruttering og kompetanseutvikling innenfor våre kjerneområder. Medarbeiderundersøkelsen viser høy medarbeidertilfredshet i alle enheter, noe vi skal videreutvikle også i tiden fremover.
Oppgaver i tiden fremover
- Bidra til at lederne kan ivareta personaloppgaver på en trygg faglig måte
- Rekruttering og fremtidig kompetansebehov. Utarbeide rekrutterings og kompetanseplan
- Systematisering av internkontroll/HMS arbeidet
- Øke heltidsandelen/redusere uønsket deltid
- Videre digitalisering av tjenester
Budsjett og regnskap 2023
År | 2023 |
---|
Budsjett | 4 314 331 |
Regnskap | 4 438 838 |
Resultat | -124 507 |
Årsverk | 4,57 |